Łączna liczba wyświetleń

środa, 13 stycznia 2016

Zdrowa przekąska

Co zrobić kiedy ciągnie nas na coś słodkiego, ale mamy moralne wyrzuty sumienia, że przecież się odchudzam i nie powinnam jeść czekolady. No ale przecież tylko troszkę...może jakieś ciastko...cukierek...chociaż łyżeczka miodu? Mam rozwiązanie. Pyszna zdrowa kanapka chlebka orzechowo - żurawinowego. Idealna na drugie śniadanie albo podwieczorek. Przygotowanie banalne. Czas krótki. Po prostu ideał :) Polecam!


Składniki na 2 bochenki
czas przygotowania: 1 godz. 30 min.

  • 250 g mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 250 g mąki pszennej typu 550
  • 100 g płatków owsianych
  • 3 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 2 łyżeczki przyprawy do chleba ( ja dałam zamiast - pół łyż. cukru waniliowego z kardamonem, pół łyż. cynamonu mielonego, pół łyż. przyprawy korzennej)
  • 2 łyżeczki soli
  • 100 g różnych orzechów (laskowe, włoskie, migdały)
  • 1 litr jogurtu naturalnego
  • 200 g borówki smażonej do mięs a'la IKEA (lub ja dałam garść żurawiny suszonej + 2łyżki powideł śliwkowych)

Przygotowanie:


Piekarnik rozgrzewamy do 175 oC. Wszystkie suche składniki mieszamy w dużej misce i dodajemy posiekane (niezbyt drobno) orzechy. Do mieszanki mąki z orzechami wlewamy jogurt, dodajemy borówki( ew. żurawinę i powidła) i mieszamy łyżką, upewniając się, że wszystkie składniki dobrze się połączyły. Ciasto przypomina konsystencją ciasto na muffinki. Formy wykładamy papierem do pieczenia ( 2 keksówki ) i przekładamy do nich ciasto. Pieczemy 60 - 75 min . Po upieczeniu pozostawiamy 15 min w formach a następnie wyjmujemy i studzimy na kratce. 

Najlepiej smakuje z masłem ;) Smacznego ;) 

Źródło - Moje Gotowanie - Styczeń 2016


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz